طرز تهیه سس مایونز

  • ۱۵:۴۴

سس مایونز یکی از انواع سس های پر مصرف و بسیار محبوب در سراسر جهان است که برای طعم دهی به انواع سالادها ، ساندویچ ها و غذاهای فست فودی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی بر این باور هستند که این سس برای اولین بار توسط آشپزهای فرانسوی تهیه شده است.

مواد لازم برای سس مایونز

  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • روغن زیتون2 لیوان
  • پودر خردل 1 قاشق چایخوری
  • سرکه 2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو 4 قاشق چایخوری
  • شکر 1 قاشق چایخوری
  • فلفل سفید 1/2 قاشق چایخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری

سس مایونز

طرز تهیه سس مایونز:

برای تهیه سس مایونز خانگی ابتدا زرده تخم مرغ را کاملا از سفیده جدا می کنیم چون اصلی ترین عامل خراب شدن سس است.زرده تخم مرغ را در کاسه ای می ریزیم و شکر ، نمک ، پودر خردل را به آن اضافه می کنیم و خوب مواد را با هم مخلوط می کنیم

تا یکدست شوند.بعد در کاسه ای سرکه را می ریزیم و آبلیمو را به آن می افزاییم و با هم خوب مخلوط می کنیم و نیمی از آن را در پیاله ای می ریزیم و کنار می گذاریم و نیم دیگر را کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم

و هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند و آن وقت روغن مایع یا روغن زیتون هر کدام که در دسترستان بود را قطره قطره به مواد اضافه می کنیم و با ریختن هر قطره با مواد آن را به طور مداوم مخلوط می کنیم و سپس قطره بعدی را می ریزیم.

زمانی که نصف لیوان از روغن مایع یا روغن زیتون را قطره قطره اضافه کردید دیگر دست نگه می داریم و سس را مخلوط می کنیم به احتمال زیاد مایه سس غلیظ شده و اصطلاحا خودش را گرفته ، در اینجا باقی مخلوط آبلیمو و سرکه را که در پیاله ریخته بودیم به سس اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم و مجددا نصف دیگر لیوان روغن را قطره قطره به سس می افزاییم و مداوم مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا غلظت بگیرد و دیگر از هم زدن دست می کشیم

و فلفل سیاه را روی سس می پاشیم و با هم مخلوط می کنیم وبه مدت ۲ ساعت در دمای محیط منزل سس را قرار می دهیم.ذدر اخر سس را در شیشه می ریزیم و درب آن را می بندیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

سعی کنید سس مایونز خانگی که درست می کنید متناسب با مقدار مصرف ۱ هفته باشد بدلیل نداشتن مواد نگهدارنده بیش از این نمی توان سس را نگهداری کرد چون فاسد می شود.این سس سالم را با انواع سالادها نوش جان کنید.

همچنین بخوانید:

نکته : 

سعی نمایید تخم مرغ کاملا یکدست زده شود تا سس شما بریده بریده نگردد.

حتما در تهیه سس مایونز از روغن زیتون استفاده نمایید تا اثرات ناشی از چربی زیاد این سس بیشتر نگردد.

هرچه روغن و سرکه را کم کم به سس اضافه کنید و در هر مرحله اجازه مخلوط شدن کامل را به آن بدهید سس مایونز بسیار خوش طعمتری به دست می آید.

طرز تهیه سس مایونز در منزل کار سخت و دشواری نیست. کافی است به نکات کلیدی ارایه شده در تهیه آن دقت لازم را انجام داده و این سس بسیار پرطرفدار را برای خانواده و عزیزانتان در منزل تهیه و نوش جان فرمایید. بعد از تهیه سس در منزل حتما آن را در یخچال نگهداری نمایید و مدت زمان نگهداری سس مایونز خانگی حدودا 3 تا 4 روز در یخچال می باشد.

منبع : دهکده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی